Γενέθλια-Ανάδοχος-Βάφτιση, Αρχιμ. Βασιλείου Μπακογιάννη, Εκδόσεις Θαβώρ,
Τι κάνουμε λοιπόν αφού πρέπει να πλυθεί;
Τους πρώτους Χριστιανικούς αιώνες καταρχάς δεν υπήρχε νηπιοβαπτισμός, αλλά αυτό ξεκίνησε τους τελευταίους αιώνες. Ως τότε, ενήλικες μετά από κατήχηση, επέλεγαν να βαπτιστούν. Οι κανόνες έλεγαν πως έπρεπε να μείνουν με το λάδι, δηλαδή χωρίς να πλυθούν 7 ημέρες και μετά να πήγαιναν στην εκκλησία και ο ιερέας θα έκανε την απόλουση.
Αυτό συνεχίστηκε και με τον νηπιοβαπτισμό, όπου την έβδομη ημέρα ο ανάδοχος ( νονός) πήγαινε το βρέφος στην εκκλησία και ο ιερέας "αποσφόγγιζε" τα σημεία του σώματος όπου είχαν χρισθεί με Μύρο. Στην συνέχεια η μητέρα έπλενε τα βαφτιστικά ρούχα εκεί.
Στις ημέρες μας τα πράγματα έχουν απλουστευθεί πολύ σε όλα τα μυστήρια.
Για παράδειγμα το μυστήριο του αρραβώνα γίνεται μέσα στο μυστήριο του γάμου.
Έτσι και στο θέμα μας, η απόλουση γίνεται στο τέλος του μυστηρίου του βαπτίσματος. Ο ιερέας δίνει το μωρό στους γονείς έχοντας απόσφουγγίσει τα μέρη του σώματός του. Οπότε αυτό που μένει από τους γονείς είναι να περιμένουν τουλάχιστον 3 ημέρες μέχρι να το πλύνουν, καθώς και να πλύνουν τα βαπτιστικά ρουχαλάκια του χωριστά.
Για την ακρίβεια τα πράγματα έχουν ως εξής:
Καλό θα ήταν να μπει πρώτα το εσώρουχο - λαδόπανο και μετά το πάμπερς του μωρού. Αφού αυτός είναι ο σκοπός του. Ώστε να είναι αυτό που θα ακουμπήσει πρώτα και θα πλυθεί μετά. Αν αποφασίσουν όμως οι γονείς να βάλουν πρώτα το πάμπερς, αν όχι όλα εκείνης της ημέρας, αλλά τουλάχιστον το πρώτο, να το κρατήσουν και να το βάλουν για κάψιμο. ( αν δεν μπορούν να το κάψουν οι ίδιοι, ας το πάνε σε μία εκκλησία, ή σε κάποιο μοναστήρι).
Αν η βάφτιση είναι Κυριακή πρωί, αμέσως μετά την Θεία Λειτουργία, μπορούν σε συνεννόηση με τον ιερέα να το κοινωνήσουνε κιόλας, αμέσως μετά την βάφτιση.
Τρεις ημέρες λοιπόν μετά το μυστήριο, θα κάνουν το παιδί μπάνιο, με προαιρετική την παρουσία των νονών. Καλό θα ήταν να το κάνουν σε μία λεκανίτσα, ώστε τα νερά να τα πετάξουν σε μέρος απάτητο ( π.χ γλάστρα, ποτάμι, θάλασσα).
Το ίδιο και με τα ρουχαλάκια του, πετσέτες κλπ.
Για τις επόμενες τρεις Κυριακές, πηγαίνουν οι γονείς και προαιρετικά μαζί τους οι νονοί στην εκκλησία μαζί με την λαμπάδα, να εκκλησιαστούν και στην συνέχεια να κοινωνήσουνε το παιδί. Την τρίτη φορά αφήνουν την λαμπάδα εκεί.
Μετά εννοείται ότι δεν τελείωσε το καθήκον της Θείας Κοινωνίας, αλλά μόλις ξεκίνησε! Όσο πιο συχνά οι γονείς πρέπει να πηγαίνουν το παιδί να εκκλησιάζεται - κοινωνήσει.
Πολλοί ρωτάνε αν επιτρέπεται να φάει το μωρό πριν κοινωνήσει. Καλό είναι να ρωτήσουν τον πνευματικό τους - ιερέα. Η κοινή λογική πάντως λέει πως αν είναι να κοινωνήσει στις 10.00 ας μην φάει στις 9.30 - 9.45, ας περιμένει να φάει μετά, αν έχουν περάσει όμως τουλάχιστον 2 ώρες από την ώρα που έφαγε, δεν πειράζει.
Προσοχή αμέσως μετά να μην βάζουν οι μανάδες την πιπίλα!!! Η πιπίλα πέφτει συχνά και ακουμπάει παντού, και δεν πρέπει, όταν έχει πάνω της Θεία Κοινωνία. Ας έχουν το γάλα του μωρού έτοιμο , ώστε με το που κοινωνήσει να πιει και με ένα μωρομάντηλο ας σκουπιστεί η θηλή του μπιμπερό αμέσως μετά και ας το βάλουν για κάψιμο. Και πάλι καλό είναι να ρωτήσουν τον ιερέα.
Αυτά τα πράγματα δεν είναι έθιμα. Είναι κανόνες σεβασμού ως προς την πίστη μας. Επιβάλλεται να τηρούνται σωστά και ευλαβικά.
Και μετά από όλο αυτό το λογύδριο σας έχω την εξόρμηση μας στην Γλυφάδα όπου "πλύναμε " τα βαπτιστικά ρούχα την προηγούμενη Κυριακή με τους 33 βαθμούς!!!
Πάμε λοιπόν στην Γλυφάδα με τα φουστάνια μας, αφού θα πηγαίναμε για καφεδάκι μετά, και καθώς πλησιάζουμε, συνειδητοποιούμε πως στην παραλία γίνεται ο ΠΑΝΙΚΟΣ από κόσμο λες και είμαστε 15Αύγουστο!!!
0 σχόλια