Αυχενική διαφάνεια...να κάνω ή να μην κάνω;

By Ευαγγελία - 10:40 μ.μ.

Μπορεί να έχει περάσει καιρός από τότε που τέθηκε αυτό το ερώτημα γιατί μεσολάβησαν κάτι διακοπές, αλλά την ανάρτηση την χρωστούσα!!

Την τελευταία φορά που πήγα στον γιατρό, αρχές της εγκυμοσύνης μου ( 8-9η εβδομάδα- αρχές Ιουνίου) μου είπε πως το επόμενο ραντεβού ήταν στην αυχενική διαφάνεια (μέσα Ιουλίου) σε ένα άλλο εξειδικευμένο ιατρείο και πως εκείνος θα με έβλεπε ξανά τέλη Αυγούστου. 
Αυτές οι ημερομηνίες μου φαινόντουσαν τόσο μακρυά... Εγώ ήθελα αν μπορούσα να πήγαινα κάθε μέρα στο ιατρείο να το άκουγα και να το έβλεπα πως μεγάλωνε όλα καλά...

Παρ' όλα αυτά, η συγκεκριμένη εξέταση ( αυχενική διαφάνεια) δεν ήξερα για ποιο λόγο ακριβώς γινόταν και τι παραπάνω θα έβλεπα από ότι από τον απλό υπέρηχο του γιατρού μου. Είναι σημαντική και γιατί; Και αξίζει τα λεφτά που δίνεις;

Οι απαντήσεις τελικά είναι διαφορετικές για τον καθένα ξεχωριστά! Δεν υπάρχει πρέπει να την κάνεις ή δεν πρέπει να την κάνεις!Είναι πως αισθάνεσαι....

Το αρχικό ερώτημα τέθηκε από τον Δημήτρη ο οποίος με το που άκουσε το ποσό την ώρα που κλείσαμε το ραντεβού, μου λέει: Είναι αναγκαίο να την κάνουμε;Η απάντησή μου ήταν : Για το ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ εννοείται και θα κάνω ότι χρειάζεται!! Και τέλος πάντων είναι η πρώτη φορά που μπαίνω σε αυτή την διαδικασία, αν δω ότι δεν είναι κάτι, στα επόμενα ίσως και να μην κάνω...λέω...ίσως!! Αλλά τώρα θέλω!

Η αλήθεια είναι πως δεν τον έπεισα στην αρχή και πες πες άρχισε να πείθει εκείνος εμένα, πως οι μανάδες μας δεν είχαν κάνει ποτέ κάτι τέτοιο, πως και η δική του αδελφή που έχει 5 παιδιά δεν έκανε σε κανένα...και έτσι άρχισα να ψάχνω για το τι ακριβώς μαθαίνεις μέσα από αυτή την εξέταση. Ούτως ή άλλως το ραντεβού το είχαμε κλείσει, την εξέταση θα την έκανα, αλλά ας μάθαινα περί τίνος πρόκειται...

Αυχενική διαφάνεια λοιπόν είναι ο υπέρηχος εκείνος που δείχνει την παρουσία υποδόριου υγρού πίσω από τον αυχένα του εμβρύου, κατά την διάρκεια του πρώτου τριμήνου της εγκυμοσύνης, και η ποσότητά του κρίνει κατά πόσο το παιδί μπορεί να έχει χρωμοσωμικές ανωμαλίες ή όχι μαζί με μία εξέταση αίματος, το ιστορικό της μητέρας και η ηλικία της.
Δημιουργούνται κάποια ποσοστά με πιθανότητες λοιπόν και μαθαίνεις κατά πόσο με λίγα λόγια το παιδί σου θα έχει σύνδρομο Down ή όχι...


Όταν το συνειδητοποίησα μπήκα πραγματικά σε ένα δίλημμα, και σίγουρα αυτή την φορά δεν είχε τους οικονομικούς λόγους ως βάση. Όχι, όταν έχεις να κάνεις με την υγεία του παιδιού σου, κάνεις θυσίες και δεν κοιτάς να κάνεις οικονομία! Αλλά τώρα που έμαθα τι εστί αυτή η εξέταση άρχισα να το σκέφτομαι διπλά... Δλδ τι; Μου δίνουν την πιθανή πληροφορία πως το παιδί μου μπορεί να έχει κάποιο σύνδρομο και εγώ πώς πρέπει να αντιδράσω με αυτή την είδηση; Να το γνωρίζω για το υπόλοιπο της εγκυμοσύνης μου και να στεναχωριέμαι ( γιατί δεν είναι και ότι ευχάριστο να μαθαίνεις πως το παιδί σου δεν είναι καλά) ή μήπως μου δώσουν την επιλογή της αμνιοπαρακέντησης που εκεί σιγουρεύεσαι και μετά τι...μπαίνεις στο τρυπάκι να σκέφτεσαι την ακατανομόμαστη σκέψη της έκτρωσης; Απαπαπα....

Άρχισα να ψάχνω αγωνιωδώς στο ίντερνετ μήπως πέραν από αυτό, μαθαίνεις κάτι για την γενικότερη υγεία του παιδιού. Κατά πόσο είναι πραγματικά αναγκαία αυτή η εξέταση...ήθελα να μάθω από άλλες μητέρες τι κάνανε...
Εγώ ήξερα πως αν την έκανα και έβγαζε κάποιο πιθανό αποτέλεσμα χωρίς συζήτηση το παιδί μου θα το κρατούσα. Αλλά δεν θα ήθελα να το μάθω και να περάσω μία άσχημη εγκυμοσύνη...να μου πεις τι, θα ήθελες να βρισκόσουν προ εκπλήξεως μια κ καλή στο τέλος;...Ναι, θα το έπαιρνα απόφαση πως μου το έστειλε ο Θεός,τέλος! Δεν θα προλάβαινα να σκεφτώ κάτι αρνητικό, θα το έβλεπα μπροστά μου, θα ήταν το παιδί μου και αυτό θα είχε σημασία...

Κάπου εκεί, έκανα μια κουβέντα με μία φίλη μου, πολύτεκνη και εκείνη, και μου είπε πως και εκείνη σε κανένα παιδί της δεν έκανε αυτή την εξέταση για τους ίδιους ακριβώς λόγους, Αφού δεν αφορά τόσο την γενική υγεία του παιδιού όσο τις πιθανότητες να μάθεις αν θα έχει κάποιο σύνδρομο. Ενώ την επόμενη σημαντική εξέταση που λέγεται β επιπέδου, την έκανε γιατί αφορά την γενική υγεία του παιδιού και αν δεις πως υπάρχει κάπου πρόβλημα είσαι προετοιμασμένος να το αντιμετωπίσεις άμεσα μετά τον τοκετό. 

Όπως προανέφερα, το ραντεβού το είχα κλείσει. Την εξέταση θα την έκανα, όπως και τελικά την έκανα. Αλλά πήγα αποφασισμένη πως είναι η πρώτη και η τελευταία φορά που μπαίνω σε αυτή την διαδικασία. Πήγα σαν να πήγαινα στον γιατρό μου, δηλαδή για να ακούσω την καρδούλα του και να το δω. Για κανέναν άλλο λόγο, ότι άλλο και να μου έλεγε θα έκανα πως δεν θα το άκουγα...

Τελικά ο Θεός, φύλαξε και όλα πήγαν καλά και δεν ήρθα σε δύσκολη θέση. Το παιδάκι μου είχε μεγαλώσει πολύ από την τελευταία φορά που το είχα δει. Ήμουν τότε 9 και τώρα 12 εβδομάδων. Είχε σχηματιστεί κανονικά και το έβλεπα να κουνάει χεράκια και ποδαράκια...Να μου γυρνάει την πλατούλα του...
Παναγία μου...πραγματικά μέσα στην κοιλιά μου έχω ένα ανθρωπάκι!!! Ενώ όλα τα συμπτώματα της εγκυμοσύνης τα ένιωσα έστω και σε ήπια μορφή δεν μπορούσα να το συνειδητοποιήσω πως μέσα μου ζει αυτό το πλασματάκι!!! Και τώρα το έβλεπα μπροστά μου να κουνιέται!!
Με το ζόρι κρατήθηκα να μην τα μπήξω κανονικά μέσα στο γιατρό...τα μάτια μου όμως είχαν δακρύσει κανονικά!! Κοίταζα μία τον Δημήτρη και μία την οθόνη και έλεγα το παιδάκι μας!!!

Συμπέρασμα:
Εγώ προσωπικά σε ενδεχόμενη πιθανή εγκυμοσύνη δεν προτίθεμαι να την ξανά κάνω αυτή την εξέταση. Είναι όμως προσωπική μου απόφαση και δεν σημαίνει πως αυτό πρέπει να κάνουν όλες οι γυναίκες. Η κάθε γυναίκα πρέπει να κάνει αυτό που αισθάνεται, αρκεί να τα έχει καλά με την συνείδησή της. Δεν θέλω να παρεξηγηθώ...δεν κρίνω καμία που θέλει να κάνει την εξέταση για τους δικούς της λόγους, ούτε αν έχει σκεφτεί ή έχει κάνει έκτρωση απλά για εμένα αυτή η συγκεκριμένη λέξη δεν υπάρχει...!

  • Share:

You Might Also Like

0 σχόλια